BENSON, GEORGE
GEORGE BENSON
BENSON, GEORGE -1943. március 2-án született a pennsylvaniai Pittsburgh-ben, Egyesült Államok.
Ez a gitáros és énekes a hetvenes évek közepén sikeresen megvetette a lábát mind a modern jazz mind az easy stílusú popzene táborában, amikor a jazzpop és a jazzrock komolyan jövedelmezd üzlet lett. 1963-as New Yorkba költözése előtt különböző rhythm & blues formációkkal szerepelt Pittsburghben és 1954-ben elkészítette az “It Should Have Been Me“ című kislemezét. 1965-ben Benson már befutott gitárosként Brother Jack McDuff-fal és Herbie Hancockkal dolgozott, és ami nagyon fontos, Wes Montgomeryvel, akinek repertoárja a popzenétől a könnyű klasszikusokon keresztül más, nem jazz dolgokig terjedt. Amikor Montgomery 1969-ben elhunyt, a kritikusok úgy vélték, hogy Benson, akit 1966-ban a Columbia szerződtetett, lesz Montgomery utóda. Presztízsének megalapozásához az is hozzájárult, hogy korai albumain olyan jeles jazzmuzsikusok szerepeltek, mint Hancock, Earl Klugh, Miles Davis, Joe Farrell és mások. Az albumok közül négynek a producere az a Creed Taylor volt, aki Montgomeryvel is dolgozott, és 1971-ben Bennont is saját cégéhez, a CTI labelhez szerződtette. Benson nagy hatást tett a koncertjein olyan darabokkal, mint a “California Dreamin", a “Come Together", amelyeket ügyesen dolgozott fel, de mélyen beleásott a mainstream popba is, például olyan számokkal, mint a “Cry Me A River" vagy az “Unchained Melody". A From Beyond The Blue Horizon című albumon szereplő Jefferson Airplane nóta, a ,,White Rabbit" kiugró lemezsiker lett, a toplistasiker elkerülhetetlennek látszott - különösen amikor sok vokális darabot kezdett felvenni. Miután a Bad Benson felkerült az USAalbumok listájára, és a diszkó-táncparketten a Supership címadó darabja betört az európai listákra, a lehetd legjobb alkupozícióba került ahhoz, hogy príma szerződést kössön a Warner Brothersszel, akik 1976-ban rögtön kaszáltak a Grammy-nyertes Breezin'-nal és az emlékezetes ,This Masquerade"-dal. A társaságok újra kiadhatták a rendkívül termékeny Benson korábbi produkcióit, például a The Other Side Of Abbey Road-ot, egy teljes Beatles-album számról számra való utánjátszását. Profit származott az olyan filmtémákból, mint a ,The Greatest Love Of All", amelyet Muhammed Ali The Greatest című életrajzi darabjából írtak, vagy a milliós siker, a Give Me The Night és a televízióban hirdetett The Love Songs. 1987-ben Earl Klughgal elkészítette a kiváló Collaboration-t, és egy további kommersz anyagot Aretha Franklinnal, a “Love All The Hurt Away"-t. A pop-standardok sikerei elkényeztették; az “On Broadway" felélesztések kivonatolása - az US Top 10 single 1978-bó1, a Weekend In LA - azután Bobby Darin,, Beyond The Sea (La Mer)". Darinhoz hasonlóan Benson is sikert aratott Nat King Cole “Nature Bov"ával (kislemez az In Flightból), és - ha valamivel kevésbé is - 1989-ben Cole “Tenderly"-jével, ami a kifinomultság, a kemény profizmus és a sikerlisták szellemi légkörére adott intelligens válasz vegyüléke.
Albumok: It's Uptown (1966), Benson Burner (1966), Giblet Gravy (1967), The Other Side Of Ab-bey Road (1970), Beyond The Blue Horizon (1973), Good King band (1973), Bab Benson (1974), Supership (1975), Breezin' (1976), In Flight (1977), Weekend In LA (1978), Living Inside Your Love (1979), Give Me The Night (1980), In Your Eyes (1983), 20/20 (1985), White The City Sleeps (1986), Collaboration (1987), Twice The Love (1988). Antológiák, beleértve a The Great Benson Collection (1981), The Love Songs (1985).
1987-ben Earl Klughgal elkészítette a kiváló Collaboration-t, és egy további kommersz anyagot Aretha Franklinnal