BENSON, GEORGE


BENSON, GEORGE

GEORGE BENSON




BENSON, GEORGE -1943. március 2-án szü­letett a pennsylvaniai Pittsburgh-ben, Egyesült Államok.

Ez a gitáros és énekes a hetvenes évek közepén sikeresen megvetette a lábát mind a modern jazz mind az easy stílusú popzene tábo­rában, amikor a jazzpop és a jazzrock komolyan jövedelmezd üzlet lett. 1963-as New Yorkba köl­tözése előtt különböző rhythm & blues formá­ciókkal szerepelt Pittsburghben és 1954-ben el­készítette az “It Should Have Been Me“ című kis­lemezét. 1965-ben Benson már befutott gitáros­ként Brother Jack McDuff-fal és Herbie Han­cockkal dolgozott, és ami nagyon fontos, Wes Montgomeryvel, akinek repertoárja a popzené­től a könnyű klasszikusokon keresztül más, nem jazz dolgokig terjedt. Amikor Montgomery 1969-ben elhunyt, a kritikusok úgy vélték, hogy Benson, akit 1966-ban a Columbia szerződtetett, lesz Montgomery utóda. Presztízsének megala­pozásához az is hozzájárult, hogy korai albu­main olyan jeles jazzmuzsikusok szerepeltek, mint Hancock, Earl Klugh, Miles Davis, Joe Far­rell és mások. Az albumok közül négynek a pro­ducere az a Creed Taylor volt, aki Montgomery­vel is dolgozott, és 1971-ben Bennont is saját cé­géhez, a CTI labelhez szerződtette. Benson nagy hatást tett a koncertjein olyan darabokkal, mint a “California Dreamin", a “Come Together", amelyeket ügyesen dolgozott fel, de mélyen be­leásott a mainstream popba is, például olyan számokkal, mint a “Cry Me A River" vagy az “Unchained Melody". A From Beyond The Blue Horizon című albumon szereplő Jefferson Air­plane nóta, a ,,White Rabbit" kiugró lemezsiker lett, a toplistasiker elkerülhetetlennek látszott - különösen amikor sok vokális darabot kezdett felvenni. Miután a Bad Benson felkerült az USA­albumok listájára, és a diszkó-táncparketten a Supership címadó darabja betört az európai listákra, a lehetd legjobb alkupozícióba került ah­hoz, hogy príma szerződést kössön a Warner Brothersszel, akik 1976-ban rögtön kaszáltak a Grammy-nyertes Breezin'-nal és az emlékezetes ,This Masquerade"-dal. A társaságok újra kiad­hatták a rendkívül termékeny Benson korábbi produkcióit, például a The Other Side Of Abbey Road-ot, egy teljes Beatles-album számról szám­ra való utánjátszását. Profit származott az olyan filmtémákból, mint a ,The Greatest Love Of All", amelyet Muhammed Ali The Greatest című életrajzi darabjából írtak, vagy a milliós siker, a Give Me The Night és a televízióban hirdetett The Love Songs. 1987-ben Earl Klughgal elkészítette a kiváló Collaboration-t, és egy további kommersz anyagot Aretha Franklinnal, a “Love All The Hurt Away"-t. A pop-standardok sikerei elké­nyeztették; az “On Broadway" felélesztések ki­vonatolása - az US Top 10 single 1978-bó1, a Weekend In LA - azután Bobby Darin,, Beyond The Sea (La Mer)". Darinhoz hasonlóan Benson is sikert aratott Nat King Cole “Nature Bov"­ával (kislemez az In Flightból), és - ha valamivel kevésbé is - 1989-ben Cole “Tenderly"-jével, ami a kifinomultság, a kemény profizmus és a si­kerlisták szellemi légkörére adott intelligens vá­lasz vegyüléke.


Albumok: It's Uptown (1966), Benson Burner (1966), Giblet Gravy (1967), The Other Side Of Ab-bey Road (1970), Beyond The Blue Horizon (1973), Good King band (1973), Bab Benson (1974), Super­ship (1975), Breezin' (1976), In Flight (1977), Weekend In LA (1978), Living Inside Your Love (1979), Give Me The Night (1980), In Your Eyes (1983), 20/20 (1985), White The City Sleeps (1986), Collaboration (1987), Twice The Love (1988). Anto­lógiák, beleértve a The Great Benson Collection (1981), The Love Songs (1985).





BENSON, GEORGE




1987-ben Earl Klughgal elkészítette a kiváló Collaboration-t, és egy további kommersz anyagot Aretha Franklinnal






artLine Galéria sun-eyes

Retorika - HangÁr



artLine Galéria
- út a kifejezéshez -
sweet home
Világra szóló, Világnak való
© artLine 5711

artList









BENSON, GEORGE