BATES, DJANGO


BATES, DJANGO

DJANGO BATES




BATES, DJANGO - Leon Bates néven 1960. ok­tóber 2-án született a kenti Beckenhamben, Ang­ha.

Az autodidakta zongorista Bates, később - a trombitával és a hegedűvel együtt - a London's Centre for Young Musiciansban tanulmányozta hangszerét a hetvenes években, majd később a Morley College fiatal zenészek kurzusán vett részt. 1978-ban kétheti tanulás után elhagyta a Royal College of Musicot. Bates különleges ösz­szetételű együttesekkel kezdett dolgozni, ame­lyekben a nyolcvanas évek vezető fiatal zenészei és népszerű afrikai zenészek vettek részt. 1983­ban többek között Tim Whiteheaddel, Steve Arguellesszel (akivel megalakította a Human Chain triót), Bill Bruforddal, Harry Beckett-tel és a Dudu Pukwana 's Zilával kísérletezett, és a Loose Tubes alapító tagja volt. 1986-ban Bates a Nagy-Britanniában turnézó George Russell Or­chestra tagja volt, és ekkortól játszott a First House kvintettben, Ken Stabbs altszaxofonossal és Bruford jazzrock együttesében, az Earth­worksben. Bates eklektikus zenei ízlése jól megje­lenik játékában és szerzeményeiben épp ezért nem lehet beskatulyázni. Mind a billentyűs hangszereken, mind a tenorkürtön (ezen a jazz­körökben meglehetősen szokatlan hangszeren Bates különösen eredményes) jellegzetes és vál­lalkozó szellemű zenész, aki úgy tűnik, hogy képtelen rosszat vagy érdektelent produkálni. 1990-ben Bates szvitjét, a Music For The Third Po­liceman-t, amely Flann O'Brien regényén alapul, az erre az alkalomra alakított Powder Room Collapse Orchestra közreműködésével vették fel, majd 1991 nyarán egy másik big banddel, a De­lightful Precipice zenekarral, amely nevét a Loose Tubes albumának címéről kapta, egy olyan showt adtak elő, amelyben egy cirkusz is szerepelt. Az év elején Sidsel Endresen norvég énekessel turnézott Nagy-Britanniában. Inten­zív és eredeti zeneszerző, akinek eklekticizmusát néha megtöri gyerekes humora. Bates a kilencve­nes évek brit jazzéletének jelentős figurája lesz.


Albumok: First House (1985), a Human Chain­nel: Cashin' In (1988), a First House-zal: Can tilena (1989), Music For The Third Policeman (1990).





BATES, DJANGO




Mind a billentyűs hangszereken, mind a tenorkürtön (ezen a jazz­körökben meglehetősen szokatlan hangszeren Bates különösen eredményes)






artLine Galéria sun-eyes

Retorika - HangÁr



artLine Galéria
- út a kifejezéshez -
sweet home
Világra szóló, Világnak való
© artLine 5711

artList









BATES, DJANGO